Jak udało nam się zwiększyć wydajność sklepu o 700%? Case study o sukcesie e-commerce w branży kosmetyków naturalnych
Resibo to znana marka na polskim rynku naturalnych kosmetyków. Od lat zdobywa serca kobiet, które pragną dbać o siebie, jednocześnie nie zapominając o środowisku. Dziś marka oferuje w swoim asortymencie szeroka gamę kosmetyków naturalnych i wegańskich, które są chętnie polecane przez znane influencerki.
Nasze zadanie
Naszym zadaniem było dostarczenie Resibo kompleksowego wsparcia w rozwoju i optymalizacji sklepu internetowego opartego na PrestaShop.
Jak zaczęła się nasza współpraca?
Współpraca z Resibo rozpoczęła się w 2018 roku, kiedy to Klient zgłosił się do nas po wsparcie w utrzymaniu i rozwoju swojego sklepu internetowego. Na początku firma korzystała z usług zewnętrznego freelancera, jednak rosnąca skala projektu wymagała specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w zakresie infrastruktury serwerowej, niezbędnej do przyjęcia rosnącej ilości ruchu w sklepie. Szczególnie problematyczne okazały się akcje promocyjne, w ramach których pojawiła się konieczność upłynnienia działania sklepu, szybszego procesowania zamówień i rozwijaniem nowych funkcjonalności. Wraz ze wzrostem użytkowników obecny system e-commerce był niewydolny. Wspólnie z Klientem zidentyfikowaliśmy kluczowe obszary, które wymagały natychmiastowej optymalizacji.
Wyzwania
Na początku naszej współpracy z Resibo, komunikacja odbywała się głównie drogą mailową. W tamtym czasie projekt prowadziliśmy w niewielkim zespole, jednak wraz z rozwojem sklepu zauważyliśmy konieczność wprowadzenia skuteczniejszych procesów, które usprawnią nam pracę i zapewnią lepszą komunikację. Poszerzyliśmy zespół projektowy, w którym znajduje się dziś kilku wykwalifikowanych specjalistów IT. Wprowadziliśmy również tablicę JIRA, która umożliwiła nam efektywne zarządzanie zgłoszeniami i zadaniami, a komunikację przenieśliśmy na MS Teams, tak abyśmy byli w stałym kontakcie z Klientem odnośnie wprowadzanych zmian i dalszych pomysłów.
Wyzwaniem dla nas była również migracja sklepu na wyższą wersję oprogramowania PrestaShop. Sklep Resibo miał też na ten moment problem z obsługą dużych akcji sezonowych np. Black Friday, czy też premier produktów, które wymagały po naszej stronie optymalizacji. Konieczne okazały się modyfikacje zmniejszające liczbę zapytań do bazy danych, głównie w koszyku, a także opracowanie i wdrożenie skalowalnej infrastruktury opartej o AWS Cloud.
Holistyczne podejście Upbrand do projektu
“Podeszliśmy do całości projektu w sposób kompleksowy. Zależało nam nie tylko na udrożnieniu systemu, ale także wsparciu klienta w codziennym rozwoju marki na rynkach międzynarodowych.”
Paweł ŁawniczakOwner & Project Manager
UpbrandMigracja sklepu internetowego na PrestaShop
Pracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia aktualizacji sklepu na najnowszą wersję PrestaShop. Migracja była niezbędna, aby zapewnić dostęp do najnowszych funkcjonalności, poprawić wydajność i zwiększyć bezpieczeństwo sklepu. Przeprowadziliśmy starannie zaplanowany update, minimalizując przy tym zakłócenia, które mogły wpływać na proces zakupowy klientów. Co ważne, nie straciliśmy w trakcie migracji wyniku SEO sklepu, dzięki czemu proces nie wpłynął negatywnie na wyświetlenia produktów w wyszukiwarce.
Integracja z zewnętrznym systemem ERP
Przygotowaliśmy sklep Resibo do integracji z zewnętrznym systemem ERP. Dzięki obsłudze dodatkowych endpointów na PrestaShop umożliwiliśmy sprawną integrację, która wpłynęła na szybkość w zarządzaniu zamówieniami oraz synchronizację danych pomiędzy sklepem, a systemem ERP.
Rozwinięcie strony o nowe funkcjonalności
Wspólnie z Resibo kontynuowaliśmy rozwój strony, wprowadzając nowe funkcjonalności, które poprawiły user experience i zwiększyły skuteczność konwersji. Dostosowaliśmy interfejs sklepu, zbudowaliśmy dedykowane landing pages, dodaliśmy personalizowane rekomendacje produktów, zoptymalizowaliśmy proces płatności oraz wprowadziliśmy inne funkcje, które znacząco wpłynęły na pozytywne doświadczenie Klientów w całym procesie zakupowym.
Budowa i rozwój sklepów zagranicznych
Wspieraliśmy Resibo w ekspansji na rynki zagraniczne poprzez budowę i rozwój sklepów internetowych dla ich franczyzowych partnerów. Uwzględniliśmy we wdrożeniu dedykowane rozwiązania, uwzględniając różnice językowe, lokalne preferencje i przepisy prawne. Dzięki temu Resibo mogło skutecznie rozszerzać swoją działalność i z powodzeniem dotrzeć do nowych grup docelowych zwiększając sprzedaż zagraniczną.
Cykliczne aktualizacje i bezpieczeństwo sklepu
Jednym z naszych kluczowych zadań było dbanie o regularne aktualizacje platformy sklepu internetowego Resibo, w tym nowej wersji PrestaShop oraz wszystkich używanych modułów. Zapewniliśmy również monitorowanie bezpieczeństwa sklepu i wdrażanie odpowiednich zabezpieczeń, aby chronić dane klientów i zapobiegać potencjalnym atakom hakerskim.
Optymalizacja SEO
SEO jest bardzo istotnym aspektem, który ma wpływ na funkcjonowanie sklepu internetowego. Po szczegółowym audycie, który przeprowadziła agencja SEO udało nam się wdrożyć komplet zaleceń, tak aby zwiększyć widoczność produktów Resibo w wynikach wyszukiwania.
Jak nasza współpraca przeniosła się na wyniki?
Sukces w trakcie Black Friday
Dzięki naszym działaniom sklep Resibo kolejny rok z rzędu radzi sobie z największą promocją w roku - Black Friday. W jednym momencie obsłużył on płynnie ponad 1,5 tysiąca unikalnych użytkowników, co stało się dla nas ważnym osiągnięciem. Poprzednio, zdarzały się komplikacje przy zbyt dużym natężeniu użytkowników, co mogło powodować wydłużony czas ładowania się strony. Jednak, dzięki wytężonej pracy nad optymalizacją infrastruktury sklepu, zwiększyliśmy jego wydajność, a klienci mogą kupować swoje ulubione produkty znacznie szybciej i wygodniej.
- Uptime sklepu na poziomie 99%
- Zwiększenie wydajności sklepu o ponad 700%
- Wskaźniki Pagespeed (GPS) na poziomie 90+