Udostępnij

Jak działania SEO mogą zwiększyć ruch organiczny? - Case Study na podstawie branży metalurgicznej

SEO7.09.2023

Historia jak wiele innych — nasz klient, firma Metikam już w momencie podjęcia współpracy charakteryzuje się wieloletnim doświadczeniem w branży metalurgicznej i szeroką, atrakcyjną ofertą. Wydawałoby się, że mają wszystko, aby odnieść sukces. Niestety, widoczność w internecie jest tak mała, że skutecznie blokuje rozwój w tempie, na jaki są gotowi. Co można z tym zrobić? Wiele! Odpowiedź w poniższym Case Study.

O kliencie

Metikam to zdecydowanie firma z ambicjami na całkowite przejęcie niszy, jaką są odbiorcy usług z zakresu cięcia laserowego, cięcia strumieniem wody, cięcia plazmowego czy spawania i obróbki metali. Na ich korzyść działa tutaj nie tylko wieloletnie doświadczenie w branży, ale przede wszystkim szeroki zakres nowoczesnych rozwiązań, współpracę światowych liderów i nowoczesny park maszynowy CNC.

Ich problem, nasze wyzwanie

W styczniu 2021 roku, Metikam zwraca się do nas z powszechnym problemem bardzo małej widoczności organicznej, co bezlitośnie przekładało się na niski ruch w witrynie. Na tamten moment liczby wskazywały zaledwie 100 do 200 sesji organicznych miesięcznie.
Wspominaliśmy już o tym, jak bardzo niszowa jest branża naszego klienta? Choć nisza jest z zasady pozytywnym aspektem, w przypadku działań SEO może ograniczać wyniki. Niemniej naszym celem było wyróżnienie klienta na tle konkurencji i ugruntowanie jego pozycji jako czołowego eksperta w branży. Efektem miał być wzrost ruchu organicznego.

Przebieg działań

Strategia w przypadku tego klienta zakładała kompleksowe i wielotorowe działania.

  1. Audyt SEO - zrozumienie sytuacji, w jakiej znajduje się klient, jest zawsze pierwszym krokiem do dalszej współpracy. Prześwietlamy więc obecną witrynę.
  2. Wdrożenie wniosków z audytu - zanim zacznie się właściwa praca, upewniamy się, że strona klienta jest zoptymalizowana a wszystkie zalecenia z audytu wdrożone.
  3. Rozbudowa struktury serwisu - utworzyliśmy podstrony lokalne dotyczące każdej usługi oferowanej przez Metikam, dla każdego z 9 największych miast Dolnego Śląska, gdzie firma Metikam oferuje swoje usługi.
  4. Linki zwrotne - nawiązaliśmy współpracę z serwisami kontekstowo powiązanymi z branżą klienta. Zbudowaliśmy obszerną bazę linków zwrotnych z wysokiej jakości publikacji osadzonych w tychże serwisach.
  5. Regularne działania Content Marketingowe - strategia Content Marketingowa dla klienta Metikam obejmowała również stworzenie poradnika branżowego na stronie Metikam. W ciągu 2-letniej współpracy opublikowaliśmy 40 artykułów zoptymalizowanych pod najbardziej kaloryczne frazy kluczowe, które najczęściej wyszukują użytkownicy. Frazy te wyłoniliśmy poprzez analitykę i research niszowej branży klienta.

keyword research.jpg

Efekty

Ku zadowoleniu naszym i klienta, po 2,5 latach współpracy możemy pochwalić się znaczącym wzrostem widoczności:

  • Widoczność w TOP 3 wyników wyszukiwania Google — zanotowano wzrost o 1933% senutotop3.png
  • Widoczność w TOP 10 wyników wyszukiwania Google — zanotowano wzrost o 1492% senutotop10.png
  • Widoczność w TOP 50 wyników wyszukiwania Google — zanotowano wzrost o 463% senutotop50.png
  • Na przestrzeni dwuletniej współpracy stale rósł też profil linków zwrotnych, prowadzących do strony https://metikam.pl ahrefs.png
    Wszystkie powyższe działania pomogły w osiągnięciu głównego celu jakim był wzrost ruchu organicznego ruch organic.png

Po dwóch i pół latach działań SEO odnotowaliśmy wzrost sesji z ruchu bezpłatnego aż o 614%, co znacznie przekroczyło oczekiwania klienta.

Podsumowanie

Nawet najbardziej niszowa i specjalistyczna branża nie jest przeszkodą, aby rozwijać biznes z zastosowaniem narzędzi takich jak content marketing i SEO. Przez dwa lata pomogliśmy firmie Metikam stać się czołowym ekspertem w branży metalurgicznej i znacząco zwiększyliśmy ruch organiczny, co niewątpliwie przekłada się na powodzenie biznesu.

Dostrzegasz niski ruch na swojej witrynie? Umów się na spotkanie, stworzymy ofertę działań szytą na miarę Twojego biznesu.

Paweł Ławniczak
Owner & Project Manager

Software and e-commerce freak. New technology enthusiast. Fan of Marvel comics and Star Wars saga.

Arrow icon
Popularne
chocolate cookies
Porady28.02.2024

Wprowadzenie do Google Consent Mode v2: Nowa era zarządzania zgodami użytkowników

Let's talk!
Zainspirowaliśmy Cię do wykonania kolejnego kroku?
Jeśli masz jakiekolwiek pytanie, bądź po prostu chcesz omówić swój projekt czy też sam pomysł, zaplanuj spotkanie w dogodnym dla Ciebie terminie.
Zaplanuj spotkanie